8 жовтня 2024 року під егідою Європейської мережі академічної доброчесності (ENAI) відбувся міжнародний вебінар (панельна дискусія) «Artificial Intelligence in Higher Education» («Штучний інтелект у вищій освіті»), до роботи якого долучились викладачі кафедри кібербезпеки ХНУ.
Європейська мережа академічної доброчесності (ENAI) — міжнародна асоціація, яка об’єднує навчальні заклади та осіб, зацікавлених у підтримці та просуванні академічної доброчесності. Оскільки використання інструментів штучного інтелекту не завжди може відповідати академічній доброчесності, ENAI вважає важливим ознайомити всіх зацікавлених сторін у сфері освіти з тим, як використовувати інструменти штучного інтелекту відповідально та відповідно до практики та цінностей академічної доброчесності. Саме цій проблемі і було присвячено вебінар.
Актуальність теми вебінару в сучасних умовах цифрової трансформації засвідчило потужне представництво академічної спільноти з провідних університетів світу: Університет Осло та Університет Норд (Норвегія), Університет Стірлінга (Великобританія – Шотландія), Університет Мельбурна (Австралія), Університет Зальцбурга (Австрія), В’єтнамський національний університет, Університет Масарика (Чехія), Університет Даларна і Університет Ма́льме (Швеція), Шведський університет Червого Хреста, Школа Вудсток (Індія), Афінський національний університет імені Каподістрії (Греція), Університет Чорногорії, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” (Україна), університети Ірландії, Латвії, Литви, Грузії, Словаччини тощо.
Спікерами вебінару виступили:
- Вероніка Краснікан (ENAI)
- Роджер Ларсен (Nor Education, Норвегія)
- Мері Девіс (Університет Оксфордшир Брукс, Великобританія)
- Томас Фолтінек (Університет Масарика, Чехія)
- Майк Перкінс (В’єтнамський національний університет)
В ході вебінару були проаналізовані перспективи і проблеми використання штучного інтелекту в освіті (AIED), обговорені тенденції зростання інтересу до використання штучного інтелекту в освіті для створення контенту, що створює можливості та виклики для академічної та дослідницької доброчесності.
Рекомендації ENAI, спікерів і учасників панельної дискусії зосередились на важливості набуття зацікавленими сторонами навичок і знань для використання інструментів штучного інтелекту етично, а також на необхідності розробки та впровадження відповідної освітньої політики, спрямованої на вирішення можливостей і проблем, пов’язаних із штучним інтелектом.
За пропозицією учасників вебінару ENAI розпочинає експеримент – починаючи з наступного тижня ENAI буде випробовувати один інструмент штучного інтелекту щотижня та публікуватимемо короткий звіт у соціальних мережах, щоб освітяни могли прочитати, дізнатися про нього та, можливо, навіть спробувати самі.
Колектив кафедри кібербезпеки висловлює подяку організаторам і спікерам вебінару і приймає естафету з обговорення ролі штучного інтелекту в освіті на методичному семінарі кафедри та зі здобувачами вищої освіти.